• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Vad stod det för bedömning av dom?
Jag hade två olika konton ett tror jag stod att utmätningsbart värde saknades eller något sen på det andra stod det att det inte fick utmätas eller något liknande. Har inte pappren här och kommer inte riktigt ihåg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag hade två olika konton ett tror jag stod att utmätningsbart värde saknades eller något sen på det andra stod det att det inte fick utmätas eller något liknande. Har inte pappren här och kommer inte riktigt ihåg

Utmätningsfri egendom kanske.
Hade du många olika aktieslag, så varje är värt någon hundring bara?
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Utmätningsfri egendom kanske.
Hade du många olika aktieslag, så varje är värt någon hundring bara?
Det är en som jag gått back på en massa som bara är några tusenlappar kvar på sen är det några andra små som bara är värda några hundra. Men jag har allt kvar så får vi se om de vill att jag säljer det :)
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Fick idag hem förslag till skuldsanering som jag godkänt, betalplan på 5 år blev det, 6648:- i månaden. Hon skulle skicka ut idag till alla borgenärer. Hur lång tid brukar det ta? Eller rättare sagt ska det ta för dom att svara?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Fick idag hem förslag till skuldsanering som jag godkänt, betalplan på 5 år blev det, 6648:- i månaden. Hon skulle skicka ut idag till alla borgenärer. Hur lång tid brukar det ta? Eller rättare sagt ska det ta för dom att svara?
Dom har tre veckor på sig men tappa inte hakan om det drar ut på tiden...
Jag hade turen att alla efter tre veckor godkänt förslaget så jag gled som fram på en räkmacka ;p
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Dom har tre veckor på sig men tappa inte hakan om det drar ut på tiden...
Jag hade turen att alla efter tre veckor godkänt förslaget så jag gled som fram på en räkmacka ;p
Hoppas på turen nu då... lär ju invändas en massa, skickas allt ut till borgenärerna av bunten av papper man får hem eller får dom endast betalplanen?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Hoppas på turen nu då... lär ju invändas en massa, skickas allt ut till borgenärerna av bunten av papper man får hem eller får dom endast betalplanen?
Oj, det är jag osäker på. Men har för mig min handläggare pratade om att planen skickas ut för godkännande och har borgenärerna invändningar så är det skusan eller deras "högre jurister" som avgör huruvida invändningen ska ses som acceptabel eller ej.
Hen sa dock aldrig något om att hela min ansökan skickats till borgenärerna, hoppas inte det då mitt personliga brev var väldigt personligt :thinking:
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Fick idag hem förslag till skuldsanering som jag godkänt, betalplan på 5 år blev det, 6648:- i månaden. Hon skulle skicka ut idag till alla borgenärer. Hur lång tid brukar det ta? Eller rättare sagt ska det ta för dom att svara?
Hur lång tid tog det du fick förslaget från det datum du fick inledande?
 

KalleSanering

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Hej alla. Jag har nu rullat på med min Skuldsanering i strax över ett år. Inga konstigheter med inkomsten. Jobbar 100% men nu i aug får jag hela min semesterersättning (ca 9000kr mer än en normal lön) och i april fick jag tillbaka en slant på skatten på gamla släpande räntor man betalat in förra året. Kommer jag behöva begära omprövning för denna ökning? Ter sig vara rätt normalt i jämförelse med min gogkända årinkomst MEN borgenärerna gör ju säkert en UC på mig (NÄR PÅ ÅRET BRUKAR DEM GÖRA DENNA ÅRLIGEN) och bör jag ligga i ”framkant” att ompröva pga normala saker som skatteåterbäring/semesterersättning? Inga övriga löneökningar har skett.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp